Vežbanje je i dalje najbolji lek za sve bolesti

Redovno vežbanje može da nadoknadi ćelijsko oštećenje koje uzrokuje bolest i uspori proces starenja.

Možete usporiti proces strarenja sa samo 15 minuta dnevne umerene aktivnosti. Vežbanje je dobro za vas i vaš organizam. Kako se životni vek povećava, mnogi ljudi prežive i do 90 godina. Boljim lekovima i sigurnijim postupcima se u velikoj meri može osigurati dug život. Vežbanje je možda ključno zašto neki ljudi ne samo da prežive, već uspevaju da ostanu vitalni i u kasnijem životu.

Mehanika starenja

Starenje se odvija na ćelijskom nivou kao rezultat upale i oksidativnog stresa. Kako se oštećenja ćelija nakupljaju, metabolizam se menja, dobijate masnoću i gubite mišićnu masu. Sve ovo vas čini ranjivim na bolesti. Sedenje u osnovi ubrzava proces starenja.

Koje su vrednosti vežbanja

Ljudi se često fokusiraju na nivo kolesterola, šećera u krvi, krvog pritiska i drugih problema koji nas mogu snaći.

Vežbanje je način kako da umanjite sve navedene rizike, a i sve druge rizike. Ako je vaš holesterol malo povišen, ali ste i dalje fit i osećate se zdravo, to je mnogo manji problem nego, ako je holesterol malo povišen i sedite ceo dan na krevetu i gledate televizor.

vežbanje
fizička aktivnost zameniće lekove u vašem nastojanju da ostanete zdravi

Lekari nisu imali jednostavan alat za procenjivanje značaja fitnesa. U nastojanju da ukažu na  životnu vrednost fizičke aktivnosti  koja će vam produžiti život, lekari su radili određene testove, gde su pored pored tradicionalnih markera kao što su BMI indeks (telesne mase), merili holesterol, krvni pritisak i nivo šećera u krvi, kod ljudi koji su fizički aktivni i kod ljudi koji se ne kreću. Otkrili su da je, stopa smrtnih slučajeva povezana sa kardiovaskularnim sistemima izražena kod ljudi koji su fizički neaktivni. Ukoliko više vežbate, to će vam biti bolje, sve dok se ne povredite. Svaka fizička aktivnost je bolja od sedenja. Vezbanje ima kumulativnu korist. Tako da samo 15 minuta aktivnosti umerenog inteziteta mogu vam pomoći u smanjenju kardiovaskularnog rizika.

Aktivnosti umerenog inteziteta uključuju brzo hodanje, plivanje, lagano trčanje, kao i aktivnosti poput košenja travnjaka. Ako iamte fizička ograničenja poput artritisa, lošeg vida ili problema sa ravnotežom, ključ je pronaći način vežbanja koji vam lično prija. To može biti plivanje, ples, ili neka druga fizička aktivnost.

Promena funkcije vašeg tela

To menja celokupni pojam vežbanja, od ideje da vežbate do krajnjih granica, do koncepta bilo kakve aktivnosti koja pokreće vaše telo. Krajnji cilj nije da povećate svoje mišiće, već da zaista promenite način na koji vaše telo funkcioniše.

vežbanje
Ukoliko ne želite da u starosti pijete šaku lekova onda uključite vežbanje u vaš životni stil

Ne možete u potpunosti zaustaviti starenje, potreno je ostati aktivan i to može usporiti destruktivne procese koji dovode do bolesti i nepokretnosti, što vam značajmo umanjuje kvalitet života. Većina ljudi je zabrinuta zbog krhosti i slabosti tela. Slabost je dokaz bolesti i starosti. Vaša posvećenost redovnom hodanju donosi veliku razliku u vašem ukupnom zdravlju. Utiče i na druge stvari poput ličnog zadovoljstva i raspoloženja, koji će napraviti ogromnu razliku u tome koliko dobro živite i kako se osećate, a ne samo koliko dugo živite. Procenu koliko ste zdravi i kakva je vaša zdravstvena anamneza i koliko ste podložni faktorima srčanog rizika utvrdiće doktor. Kao vaš trener tu sam da odredim vaš metabolički ekvivalent, kao rezultat na testu vežbanja na traci ili na nekoj drugoj mernoj proceni kondicije.

 

 

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
en_USEnglish
en_USEnglish