hipertenzija

Da li vežbanje pomaže u regulisanju krvnog pritiska?

Iako bi svako ko ima problema sa krvnim pritiskom trebao potražiti lekarski savet pre vežbanja, kao profesionalni lični trener u Beogradu u nastavku teksta objasniću zašto radovno vežbanje pomaže u regulisanju krvnog pritiska.

Šta se preporučuje za snižavanje krvnog pritiska?

snižavanje krvnog pritiska
Vežbanje kao lek za snižavanje krvnog pritiska

Redovne vežbe pomažu da budete zdravi. Razlog nije samo u obezbeđivanju redovnog protoka krvi, već i u smanjenju krvnog pritiska kada mršavite. Takođe, jedna velika korist vežbanja biće, smanjenje potrebe konzumiranja hrane sa visokim sadržajem masti i šećera. Ovakva ishrana dovodi do povećanja holesterola i jedan je od glavnih razloga povišenog krvog pritiska.

Vrlo čest razlog visokog krvnog pritiska je povećana težina, koja vrlo često dolazi od neaktivnosti i lošeg izbora namirnica u ishrani. To izaziva nagomilavanje holesterola u krvnim sudovima. Razlog povećanja pritiska je taj što krv ima manje prostora da prođe kroz sudove koji su suženi holesterolom. Zato srce mnogo teže obezbeđuje protok krvi, što uzrokuje porast pritiska.

Uzimajući to u obzir, osoba sa ovim stanjem može početi od tri do pet puta nedeljno da vežba. Glavna stvar je učiniti je doslednom navikom, jer ukoliko se prekida vežbanje krvni pritisak ponovo će biti povišen. Ukoliko je krvni pritisak u zoni rizika (iznad 150-160), otkucaji srca ne bi trebali biti previsoki. Obično će lekar obavestiti pacijenta da njegovi otkucaji srca ne bi trebalo da pređu određenu tačku kako ne bi ugrozil zdravlje.

Koje vežbe se preporučuju za snižavanje krvnog pritiska?

Najbolje vežbe za snižavanje krvnog pritiska biće bilo koje vrste aerobnih aktivnosti, tj. Trčanje, vožnja biciklom, brzo hodanje, veslanje, plivanje itd. Intenzitet treninga mora ostati relativno nizak, a bolja opcija će biti dugotrajni trening. To će obezbediti bolji protok krvi kao i gubitak telesne težine bez ikakvog rizika za zdravlje.

Intenzitet treninga može da poraste u kasnijim fazama kada će biti primetnih rezultata prilagođavanja treningu. Aerobne vežbe treba da budu na nivou normalne zone, gde je osoba u stanju da razgovara prilikom izvođenja aktivnosti. Ako klijent ostane bez daha, previše je intenzivan. Sve će zavisiti od prethodnog iskustva klijenta i fizičke spremnosti. Pristup trenera u slučaju kada klijent ima povišen pritisak mora biti pažljiv i oprezan.

Opasnosti i rizici koje mogu imati klijenti sa povišenim krvnim pritiskom?

Opasnosti i rizici koji dolaze tokom rada sa klijentom  sa povišenim krvnim pritiskom: Najveći rizik za ljude koji žive u Beogradu mogu predstavljati vrućina i vlaga. Previše vlage u vazduhu neće dozvoliti telu da se ohladi. Visoka temperatura i visoka vlažnost vazduha zahtevaće da srce radi dvostruko teže i dovodi osobu u veliki rizik. Teško dizanje se takođe ne preporučuje osobama sa povišenim krvnim pritiskom, jer im povećava krvni pritisak u trenutku podizanja opterećenja, što stvara mnogo nepotrebnog naprezanja u nečijem srcu. Trening otpora se preporučuje u ovom slučaju, međutim, nije pokazao primetan uticaj na snižavanje krvnog pritiska, osim što koristi u treningu za gubitak masti.

Trening se mora planirati i povećavati opterećenje u skladu s tim kako se osećate. Radne serije bi trebalo organizovati tako da vam fokus bude na 12 do 20 ponavljanja u početku sa lakšim težinama. Potrudite se da  intenzitet vežbanja bude umeren, tako da omogućite telu da se prilagodi stresu.

0 0 vote
Article Rating
0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
en_USEnglish