cardio box

Koji se mišići angažuju u kardio boksu?

U boksu vam je potrebna snaga kompletnog tela. Većina ljudi potcenjuje snagu nogu i stomaka tokom boksa i fokusiraju se samo na ruke i ramena, što je velika greška. Kao vaš instruktor kardio boksa i lični trener objasniću vam koji su mišići angažovani trenirajući kardio boks.

kardio boks
Trening kardio boksa razvija mišiće celog tela

Noge

Kao instruktor objasniću vam zašto je kardio boks bitan za vaše zdravlje. Noge kao donji deo tela veoma su važne za samo kretanje u toku bokosovanja.  Uvek molim svoje klijente da budu lagani na nogama s obzirom da će morati da se brzo kreću da bi iznenadili protivnika i da bi se odbranili. Ako su vam noge snažne, imaćete energiju i snagu da se brže krećete, pa čak i stvarate više snage u udarcima kroz uvrtanje kukova. Biće vam lakše savijati se i saginjati se tokom odbrane, a isto tako brzo se vratiti natrag da biste napravili svoj sledeći potez. Važno je trenirati noge radeći čučnjeve, iskorake i tako dalje. Pokušajte vežbe da radite u različitom ritmu. Za boksera je važno da trening bude eksplozivan i jak.

Stomak

Core ili snažno jezgro tj. jak stomak je od vitalnog značaja za bilo koji sport,  za  rekreativno vežbanje, a ne samo boks. Sa jakim trbušnjacima vaša snaga biće znatno bolja. U boksu vam treba kao odbrana. Jaki trbušnjaci i leđa su od vitalnog značaja za otpor protiv niskih udaraca kada protivnik probija kroz zaštitnike. Prilikom napada protivnika koristimo trbušnjake prilikom udarca koji se izvodi iz kuka.

Mi koristimo svoje stomačne mišiće u mnogim vežbama, a da toga nismo ni svesni! Dobro mesto za početak bi mogle da budu statične vežbe poput planka, ravnoteže jedne noge, statičnih podizanja napred i nazad.

Ruke

U kardio boksu jako je važno imati  jake ruke. Trenirajte i tricepse i bicepse da biste stvorili snagu. Opet moramo raditi u različitom ritmu, jer želimo snagu i mišićnu masu, ali i eksplozivnost i fleksibilnost. Ne dižite prevelike težine ukoliko trenirate kardio boks, i dalje trenirate sa umerenim opterećenjem, da bi se lakše kretali, da bi ste bili brži.

Ramena

Fleksibilnost i snaga u vašim ramenima su veoma bitni za boks. Vaša ramena neprestano rade; držanje protivnika na odstojanju, odbrana tj. držanje garda i udaranje. Ramena su aktivna „sve vreme“ u toku boksa. Predlažem  da razvijate snagu na ramenima podižući tegove i radeći statičke vežbe. Potrebna je snaga u ramenima za jačinu udaraca i da bi se uspešno branili tako što držite gard sa rukama na licu. Fleksibilnost u pokretu postićićete tako što primenjujete istezanje i pune pokrete, u predelu ramena. Vežbajte brzinu u ramenima radeći eksplozivne vežbe, i opet u različitom ritmu.

Leđa

Da bi ste boksovali potrebno je imati snažna leđa. Ako imate jak gornji deo leđa, to će vam pomoći da dobijete više snage u udarcima, a jak donji deo leđa učiniće da se bolje krećete i omogućiće vam snagu u rotaciji prilikom udaranja u napadu i odbrani. Dobre vežbe za leđa koje ciljaju i ruke i ramena  su izvlačenja i brada. Ovde imate više mišićnih grupa, što je samo dobro. Ako vam je u početku previše teško, možete početi sa gumenom trakom ili čak skočiti sa poda i polako, ponovo i ponovo padati dole.

 

0 0 votes
Article Rating
0 0 votes
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
en_USEnglish