Zašto vaši napori u vežbanju ne donose rezultate?

Jednostavno, može biti  frustrirajuće kada vidite da ne postižete rezultate i uprkos svim vašim naporima.

Ali takođe postoji mogućnost da postavljate nerazumna očekivanja od sebe, svog programa treninga ili svog ličnog trenera.

Obećali ste sebi da ćete ove godine poraditi na svom zdravlju i kondiciji. Prema onome što ste sebi obećali, odlučili ste da uložite sve napore da taj cilj postignete.

  • Ograničili ste broj noćnih izlazaka sa prijateljima.
  • Uložili ste napor da pripremite svoje zdrave obroke umesto da jedete na ulici fastfood
  • Počeli ste da redovno vežbate u obližnjoj teretani

Možda ste propustili nekoliko treninga, ali niste odustali od svog cilja i plana.

Ali nakon nekoliko nedelja napornog rada i zalaganja, čini se da još niste napravili neki znatan napredak. Niko nije primetio bilo kakve promene u vašem izgledu. Vaga pokaže tek malu promenu. Stara odeća vam još uvek ne odgovara.

Koliko vremena je potrebno da se vide rezultati?

 

U proseku će vam trebati šest nedelja ili mesec i po dana da se vide prvi rezultati. Posle mesec dana, trebali biste videti pozitivne promene na vašem telu. Posle osam nedelja, bliski prijatelji i kolege na poslu mogli bi vam dati kompliment za vaš rezultat.

Svaka osoba drugačije reaguje na trening. Pored toga, postoji nekoliko drugih faktora koji utiču na to kako vaše telo reaguje na trening, uključujući:

· Vaš početni nivo kondicije
· Doslednost treninga
· Intenzitet treninga
· Dijeta
· Količina i kvalitet odmora i oporavka
· Genetika

Zašto ne postižete dobre rezultate, a trenirate redovno?

Recimo da idete u teretanu tri  meseca i još uvek nemate zadivljujuće rezultate kojima se možete pohvaliti. Šta se dešava ovde, šta bi trebalo promeniti?

Zašto vaši napori u vežbanju ne donose rezultate i šta bi trebalo promeniti?
postoji nekoliko faktora koji bi vas mogli ometati u realizaciji vašeg napretka

 

Ne obraćate pažnju na vašu ishranu

Postoji jedna poslovica koja je postigla istorijski uspeh, a ona kaže:

Trbušnjaci se prave u kuhinji.

Bilo da pokušavate izgubiti ili dobiti više kilograma, trening u teretani samo je jedan deo jednačine. Možda nećete primetiti primetne promene jer, jednostavno, vaša dijeta je loša.

Nijedna količina vežbanja neće nadmašiti lošu ishranu. Obratite pažnju na to što jedete i napravite zdraviji izbor.

Radite samo kardio vežbe

Ako želite da brže napredujete, morate da izdvojite nekoliko dana za trening snage.

Kako gradite sve veće i veće mišiće, postaje vam lakše sagoreti kalorije.

Birate pogrešne vežbe

Većina vežbača se odluči za rad na delovima tela za koje misli da će ih ljudi lako primetiti,  poput grudi i bicepsa.

Iako nema ništa loše  u tome ako trenirate samo ruke i grudi, ako želite da preuzmete potpunu kontrolu nad svojim telom, morate da uključite vežbe  za celo telo.

To uključuje složene pokrete tela koji istovremeno angažuju različite mišiće, kao što su čučnjevi, mrtvo dizanje, propadanje, zgibovi i druge vežbe.

Vežbe radite sa malim težinama

Ukoliko niste dovoljno fokusirani na trening i vreme u teretani provodite u priči sa drugim korisnicima teretane ili gledanjem televizije ili se dopisujete na telefonu, onda će i rezultati biti baš onakvi kako ste se posvetili treningu.

Kada na sve ovo dodamo, da u svom vežbanju izbavate da podignete intezitet odnosno težinu u radnim serijama ili da uradite više serija ili ponavljanja. Onda vaše telo neće lepo reagovati na takav trening.

Jednostavno, morate izazoviti svoje telo tako da ono reaguje i postane jače.

Naći meru u vežbanju

Naravno, morate gurnuti svoje telo prema razumnim granicama da biste videli rezultate.

Ipak, takođe biste trebali dati svom telu dovoljno vremena da se odmori i oporavi. Ako ste često osećali bolove i bolove, nalazite se u lošem raspoloženju. Ako vam nedostaje motivacije, velika je verovatnoća da ćete se pretrenirati.

Ne spavate dovoljno kvalitetno

Spavanje je presudno za napredak u vežbanju. Ukoliko nedovoljno spavate, vi u suštini sabotirate svoje telo iako ulažete napore i vežbate, to će uticati ne postižete rezultate kakve ste očekivali. Nedostatak sna može dovesti do povećanog kortizola, što će negativno uticati u odnosu na ono što želite da postignete. Legnite na vreme i probudite se ranije kako bi imali ceo dan na raspolaganju.

Odluke donosite sami

Rešenost da budete snažniji i imate bolju kondiciju, zavisi samo od vas samih. Niko to ne može učiniti umesto vas.

I dok nekome taj put do savršenog tela izgleda lagan, nekom drugom može biti komplikovan i težak. Važno je da ostanete fokusirani na ono što ste započeli i ostvarićete svoje ciljeve.

Ukoliko vam je potrebna pomoć u treningu možete me angažovati kao svog ličnog trenera i iskoristiti moje znanje i veštine koje će vam pomoći u vežbanju.

 

 

 

0 0 vote
Article Rating
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
en_USEnglish
en_USEnglish